1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Cockroachin blogi: Omaha!

Discussion in 'Blogit ja projektit' started by cockroach, Mar 9, 2014.

1. cockroach

cockroach Member

Joo toi rake tuo kyllä paljon haasteita mukanaan. Ei riitä että on vähän parempi pelaaja kuin muut, vaan pitää olla oikeasti tosi hyvä verrattuna muihin, että pystyy biittaamaan raken. Tuo kyllä vaikeustasoa mukavasti. :D Parempi ajatella juuri tällä tavalla ja ottaa suuri rake haasteena. Ehkä normipöydistä pystyisi tekemään parempaa tuottoa ja näin biittaamaan raken helpommin, mutta zoomi on niin hyvä testilaboratorio peleille, että jatkan vielä zoomin parissa. Zoomissa pelaajat ovat tiukempia ja pitää pystyä tekemään rahaa myös ilman niitä vpip60 paisteja. Pärjääminen zoomissa pakottaa hiomaan jokaisen osa-alueen kuntoon.

Sitten yhteenveto kuukauden peleistä. Alkukuu ei mennyt hyvin. Tein tappiota ja keskittyminen ei ollut hyvää. Tämän tajuttuani aloin tauottamaan pelaamistani max 45 min sessioihin että keskittyminen säilyy hyvänä. Virheiden määrä tämän jälkeen on laskenut. Vieläkään pelaamiseni ei ole hyvää, eikä ehkä voitollista tällä tasolla, mutta ennusmerkit ovat rohkaisevia ja eikä se niin kamalaa ole jos teen tappiota vielä heinäkuun, toki tavoite on tehdä voittoa ja siihen pyrin. Jatkan siis plo 25 zoomissa.

Tulos kesäkuulta -208$ rakebackin jälkeen. 18800 pelattua jakoa. blogikesäkuu1.png blogikesäkuu2.png

Listaan tähän onnistumiset / mitä muutoksia olen tehnyt pelaamiseeni
    - olen alkanut tauottamaan pelaamista
    - big blindin puolustaminen onnistui kohtuu hyvin, tulos -40 evBB/100, erityisesti kuukauden puolivälistä eteenpäin puolustus onnistui erittäin hyvin.
    - postflopissa olen lisänyt agressiivisuutta koska en halua antaa vihujen ilmaiseksi juosta musta ohi. Nyt teen useammin isompia korotuksia ja check raiseen useammin.
    - lisäsin hudiin statsit: cbetit flopin huppi, 3way ja 4way+ poteista. Näkee kuinka usein vihut tykkää cbetata eri tilanteissa. Helpompi hakea check raisea jos tietää vihun tekevän cbetin aina.
    - olen vähentänyt itse cbettien määrää. Nykyään boardi vaikuttaa eniten milloin cbettaan ja miten vihun oletettu range osuu boardiin ja miten itse olen osunut. Aikaisemmin tein melkein aina cbetin.
    - olen pelannut vähän vähemmän käsiä sb:stä ja enää ryöstö ei ole automaatio (avaamattomaan). Limppaan useammin ja foldaan nyt useammin.

Kehitettävät asiat heinäkuulle
    - pitää pystyä laskea outit tarkemmin ja nopeammin
    - pitää huomioida vihun actioni tarkemmin ja määritellä sen mukaan vihun range tarkemmin käden edetessä riverille. Liian usein teen riverin bluffin tai riverin valutuksen väärässä kohtaa. Tämän takia pudotan vielä toisen zoomi pöydän pois ja pelaan vain yhtä.
    - buttonin pelaamiseen pitää nyt kiinnittää huomiota. MP:stä ja CO:sta teen hyvää tulosta, mutta jostain syystä buttonilta tuotto on lähtenyt alamäkeen. Pienennän vähän käsimäärää buttonilta. Suurimmat virheet kesäkuussa ovat tapahtuneet juuri buttonilta.

• Thanks Thanks x 1
  2. SeagalSteven

SeagalSteven Active Member

Eiköhän syy buttonin tuloksen alamäkeen ole pieni käsimäärä. Jos olet tehnyt isoja virheitä käsissä jotka ovat sattuneet buttonille, niin sehän selittää miksi tulos on huonoa lyhyellä otannalla. BTN on paras positio ompussa, joten oikea lääke ei mielestäni ole välttämättä käsimäärän vähentäminen tästä positiosta, ennemminkin niiden isojen virheiden eliminointi. Toki rangea voi aina tutkailla onko kohdillaan, mutta ei tuo VPIP35 - PFR-28 buttonilta mikään ylilaaja ole, mitä pitäisi ihan vain sen vuoksi alkaa kitkemään.

• Thanks Thanks x 1
  3. syxi

syxi New Member

mun mielestä pelaat buttonista liian vähän käsii :0 jos vertaa blindeihin

• Thanks Thanks x 1
  4. cockroach

cockroach Member

Kiitos kommenteista. Joo ei ole sitten tarvetta tiukentaa entisestään. Pitää vaan pelata button post flop tilanteet tarkemmin ja hakea tuottoa sitä kautta. Mielenkiintoista oli vertailla SeagalSteven blogiinsa tänään postaamaa position-filtteriä omaani. Kun taidot kehittyy ja saan riittävästi dataa, niin voisin miettiä voisinko pelata käsiä tiukentamisen sijaan kannattavasti enemmän.

• Thanks Thanks x 1
  5. cockroach

cockroach Member

Kesällä en paljoo pelaillut. Starssilla pelit zoomi pelejä ja suurin osa peleistä PLO25 ja veikkauksella sitten enemmän PLO50. Jatkossa sitten aikaa enemmän pelailla ja opiskella omahaa ja päivitellä blogia. En oo jaksanut arkku bonarin tulon jälkeen enää seurata rakebackkiä, muutamia kymppejä varmaan tullut.

Starssilla
    Heinäkuu -200$ ev adjusted (-14,17 evBB/100) 5450 jakoa
    Elokuu +21$ ev adjusted (-1,4 evBB/100) 8500 jakoa
    Syyskuu (kesken) +143$ ev adjusted (+8,5 evBB/100) 4650 jakoa

Veikkaus
    Elokuu +87$ ev adjusted (+10,5 evBB/100) 1200 jakoa
    Syyskuu (kesken) + 79$ ev adjusted (+14 evBB/100) 842 jakoa

6. Kyyberi

Kyyberi Well-Known Member
    Staff Member Poker Coach Moderator

Ei siinä rakebackissa paljon seuraamista olekaan :D

7. cockroach

cockroach Member

Nyt on pientä monttua alkanut syntymään. Viikon verran pelikassa laskussa. PLO50 on kyllä julmamaailma noin niinkun swingien kannalta. Alle viikossa kassa tuli alas 600$. Aina oon kyllä seurannut enemmän ev:n kehittymistä ja ev plussalla nollan tuntumassa. Lisäksi eilen vielä turnausillan ja plo100 kokeilujen jälkeen tuli lisää monttua n. 350€, niin parempi laskee vielä taso PLO25, kun pelikassan heilahtaminen väärään suuntaan alkaa jo huolestuttamaan, eikä ev nolla kerro että etua olisi riittävästi peleistä.

Pelillisesti pitää ratkaista oikeasti toi ison blindin puolustaminen. Siinä häviän eniten rahaa, toki niin kuuluukin olla, mutta liika on liikaa. Mulla toi lukema on kuukausitoisensa jälkeen n. -75 ev bb/100. Toukokuussa kun viimeksi opiskelin tuota blindin puolustaminista, niin tuntui että se alkoi jo sujumaan, mutta kai se suurin leakki on sen jälkeen ollut etten oo keskittynyt tarpeeksi sen postition pelaamiseen. Autopilotti pitää nyt ottaa pois ja oikeasti miettiä miten BB kannattaa pelata.

Viime kuussa kävin paf challengessa ahvenanmaalla. Siihen pelasin kesän aikana paljon netti karsintoja, mutta lippua ei napsunut, vaikka lähellä olikin. Nettikarsintoihin kuoppaa n. -400€ ja pääsin tolla rahalla pelaamaan viikkofinaalin 5 kertaa. Jäi siis maini pelaamatta, mutta hienoja turnauksia olivat sivaritkin, ne pelasin melkein kaikki. Livekarsinnassa oltiin kaverin kanssa 5s ja 4:s. Pinnat oli vaihdettu keskenään. Kolme parasta sai lipun mainiin^^ Eniten etua muihin pelaajiin tuntui mulla olevan omaha turnauksessa. Useamman tunnin tahkoamisen jälkeen sain avarage stackillä flopilla suoran ja vihu halusi pyöritellä setillään merkit keskelle (se sopi mulle). Riveri oli sit vääryys kun pöytä paritti. Noh tuloksena reissusta -700€. Hieno oli pelata ja hieno reissu vaikka vähän rankka reissu olikin (joka päivä hörpiskelyä:beer: ja liian vähän unta). Tollasia reissuja vois ottaa jatkossa useammin.

Kävin pari viikkoa sitten viro - tukholma välillä paffin turnauksessa kun voitin paketin sinne. Hyvä reissu sekin. Turnauksesta tötöilin itseni ulos sen jälkeen kun hävisin suomalaista vastaan ensin flipin. Ton jälkeen jäi 28k merkkejä (avarage oli siinä vaiheessa joku 60k). Mä saan riverillä suoran, mutta en huomannut että värin mahdollisuus täytty myös (olin siis varma voitosta) sitten kun virolainen käänsi kaksi herttaa pöytään, niin tajusin että ei saatana oishan mun toi pitänyt huomioida ja pelata riveri varovaisemmin.

Starssilla syyskuun tulos oli lopulta +186$ (ev adjusted) +7,2 evBB/100. (6738 jakoa) Hyvä kuukausi. :tup:
    Tämä kuukausi tällähekellä -247$ (ev adjusted) -16,7 evBB/100. (4136 jakoa)

• Thanks Thanks x 1
  8. cockroach

cockroach Member

Viikon pelit. Olen pelannut keskittyneemmin kuin ikinä ja syöksykierre ei ole vaikuttanut päätöksiin, siitä huolimatta alas mennään ja jyrkästi. Ajattelen että varianssia vaan, sen on pakko olla, kun aikaisemmin heikommallakin suorituksella ev mennyt paremmin, nyt viiteen päivään ei yhtään + merkkistä päivää. Nyt on vaan loivennettava ja laskettava vielä yksi taso PLO10:een.

Jotain muutoksia olen tehnyt:
    + olen tehnyt enemmän hyvilläkin käsillä "tiukkoja" (mutta vihun rangeen suhteutettuna itsestään selviä) kippejä.
    + käyttänyt enemmän aikaa vihun rangen määrittämiseen, eli ei enää murto-osa sekkunnin nopeita päätöksiä.

+ Otan vielä seuraavaksi ison blindin vpip:stä vähän pois (vpip ollut n. 52, eli olen varmaan defendannut vähän liikaakin, nyt lasken ton n. 40 paikkeille ainakin aluksi)

viikonpelit.png

9. Kyyberi

Veikkaisin että BB:n puolustaminen 40% vs 50% ei ole se syy miksi käyrä menee alaspäin. :)

Kannattaa ensiksi katsoa simppelimmät jutut hemistä:
    -river call efficiency
    -käyrä kun avataan ja vihu(t) maksavat preflop
    -käyrä kun avataan ja maksetaan 3bet sekä positiosta että oopista
    -käyrä kun maksetaan jonkun avaus
    -käyrä kun 3betataan positiosta ja oopista

Noista voi jo selvitä isojakin vuotoja, jos joku käyrä laskee (tai laskee liikaa) tasaisesti.

10. cockroach

cockroach Member

Koitetaas herätellä tätä foorumia henkiin. Pokerisivut vaikuttaa olevan suljettu uusilta jäseniltä kun rekisteröinti bugia ei saateta kuntoon. Pokerimania on aina ollut avoin uusille jäsenille. :D

Ajankohta ehkä huonohko tehdä pitkästä aikaa blogipäivitystä koska hyvien tulosten postaaminen foorumeille on aina johtanut kauheeseen downswingiin. Pari kuukautta oon nyt yksi tablannut plo25z ja plo50z tasoja ja hyvin mennyt. En oo pelannut kovinkaan paljoo viimeaikoina. Kuukauden verran maltoin opiskella striimeistä pokeria ja nyt enemmän pelaamispainotteista ollut kun ollut kaikkea muuta tekemistä, niin sitten mielummin pelannut kuin opiskellut.

Liitin kuvan mikä havainnollistaa sen mistä ollut aikaisemminkin puhetta eli pokerin kohtuuton rake. Low tason peleissä 12000 jakoa pelanneena maksettu rakea 442$. Ja noista peleistä 75% plo25 pelejä ja loput plo50. Joskus lukenut että jengi hyppii näitä välitasoja ylöspäin suoraan satkuun koska sielä rake 30% pienempi. Itsellänikin pyörinyt mielessä että hyppäiskö suoraan satkuun, mutta enpä taida ihan vielä. Tuntuu että edelleen omahassa paljon opittavaa monellakin osa-alueella. Esimerkiksi omien exploitti paikkojen löytämisesssä (varmaan missaan aika paljon noita vielä). Hudissa on vielä myös kehitettävää ja hemin datan tulkinnassa.

Ja muutenkin olen sitä mieltä ettei kenenkään pidä ihan suoraan hypätä satkuun, koska jos taidot ei riitäkkään niin syntyy todella rumaa jälkeä. Toi on itselläkin ainut syy miksi en tee vielä hyppyä sinne ennen kuin näen että biittaan plo50 pelit. Satasen pelit vaan houkuttelee todella paljon just ton raken takia.

Attached Files:

#60 cockroach, May 18, 2019
    Last edited: May 18, 2019
  11. Kyyberi

Rake on iso, mutta toisaalta vastassa on suhteellisesti isompi määrä huonoja pelaajia. PLO25 tulee vastaan ihmeellistä hiihtäjää huomattavasti useammin verrattuna hyviin pelaajiin kuin esim. PLO50 tai PLO100+. Se tuppaa yleensä unohtumaan tosta raken ajattelemisesta.

12. cockroach

cockroach Member

Toi on ihan totta. Mitä korkeammalle tasoissa etenee niin lahjapottejen määrä pienenee ja jokaisesta chipistä saa taistella kynsinhampain. :D

Keskiviikkona alkaa run it oncella viikon kestävä kamppis ja ajattelin tehdä taktiset ja siirtää starssin rollin sinne. Starssi on yleensä viikon - parin hiljaiselon jälkeen tarjonnut hyviä talletusbonuksia mulle. Viime kesänä taisi olla 2 viikon tauko starssilla, niin sai 80€ ilmaista rahaa talletuksella.

Pelit menneet ihan hyvin. Viimeisimmän postauksen jälkeen 500$ rouhittu ev:tä ylöspäin. Vähän vaan tuntuu että autopilottimaisuus alkanut ihan viime päivinä näkyä pelissä, mitä en pidä pelkästään hyvänä asiana. Sanotaan näin että preflopin, flopin ja riverin osaan pelata riittävän hyvin autopilotilla plo50, mutta turni on sitten vaikeampi. Veikkaan että liikaa tulee vaan checkattua turni, vaikka A. olisi hyvä paikka ryöstää potti jos vihu osoittanut ettei sillä mitään hyvää ole. B. itsellä tarpeeksi hyvä vetokäsi millä voisi jo tuutata turnin. Noihin spottehin alan nytten siis keskittymään.

13. cockroach

cockroach Member

Oon pitänyt pari kk taukoa peleistä ja nyt tarkoitus taas alkaa pelaamaan ja treenaamaan pokeria. Omaha zoomi mennyt tämän vuoden puolella kaikilla tasoilla hyvin. Ainut että lähti lopussa swingaamaan alaspäin, mutta voi johtua just tuosta mistä aikasemmin kirjoitin että otin sen toisen zoomi pöydän mukaan ja pelaaminen muuttui liian automaattiseksi enkä enää analysoinut kaikkia spotteja erikseen. Voisihan se olla pelkkää varianssiakin ja jossain määrin varmasti onkin, mutta sen tiedostan että aloin menemään pelaamisessa myös sivuraiteille.

Run it oncen kokeilut meni puihin. Silloin kun sivusto julkaistiin niin hävisin sukkana sisään 350€ ja sama homma ton kesäkuun kamppiksen aikana. En siis jäänyt sille sivustolle pelaamaan.

Tän vuoden tavoite pokerissa on opiskella enemmän niin paljon että pystyn pelaamaan voitollisesti kahdalla zoomi pöydällä ja kun jakoja saa enemmän sisään niin oppia myös kestämään varianssi paremmin. Voisi myös iltaisin katsella pelejä Veikkauksella että olisiko sielä helppoa rahaa tarjolla.
    Nyt seuraavaksi jonkun aikaa pelejä pikkutasoilla että pääsee taas rytmiin ja jos pelit kulkee niin sitten nosto plo50 tasolle.

Tän vuoden zoomit plo 5 - 100 tasoilla:

zoomit.PNG

Loading...